Monday, September 1, 2008

Διαφήμιση και αισθητική



- Τοκ τοκ
- Ποιος είναι;
- Τα βάσανα
- Ωχ, τα βάσανα! Bye bye my salary


(μπουζουκάκι, παραπομπή σε ασπρόμαυρη ελληνική ταινία του '50) και:


Ρουμπίνια και μαλάματα στη σάκα του ζητάει
άμα δεν είναι επώνυμη, ούτε που την κοιτάει
αυτή είναι η μοίρα του γονιού να σφίγγει το ζωνάρι
τα γούστα δεν χαλά του γιου του κανακάρη

Εχει και παραλλαγή:

- Τοκ τοκ
- Ποιος είναι;
- Εγώ, ο γιος σου ο Βασιλάκης
(σαφής αναφορά στον Καϊλα). Αύριο αρχίζει το σχολείο πατερούλη

- Αχ πορτοφόλι μου!

Του δασκάλου η λίστα θα με βγάλει στην πίστα
ενα διαβήτη στην καρδιά έχω και με καρφώνει
καινουργιο σετ με χάρακες την τσέπη χαρακώνει.
την κασετίνα την παλιά πέταξες στα σκουπίδια
τώρα καινούργια μου ζητάς με ζώνουνε τα φίδια

Και η αυλαία...

- Τοκ τοκ
- Ποιος είναι;
- Τα βάσανα!
- Δεν είμαι εδώ, είμαι στα jumbo.
Και όχι σε οποιοδήποτε jumbo.
Στο νέο jumbo στο...
μπαίνεις το πρωί και βγαίνεις το βράδυ
τζάμπα πάρτυ. ΠασατέμπΑ νάχεις να περνάει η ώρα.

Και το ...πάρτυ συνεχίζεται με παρόμοιες διαφημίσεις από το ίδιο κατάστημα, όπου ο Βασιλάκης θέλει φούτερ και παντελόνι και με παραπονιάρη φωνή α λα Βασιλάκης Καϊλας παραπονιέται πως μεγάλωσε και...

"το παντελόνι στένεψε, με σφίγγει στον καβάλο".

Λέγεται πως ακόμα και η αρνητική διαφήμιση είναι διαφήμιση. Οπότε αυτή τη στιγμή χάρη κάνω. Δεν με νοιάζει όμως. Αισθάνομαι πως αυτή η σειρά των ραδιοφωνικών διαφημίσεων του jumbo προσβάλλει χρόνια τώρα τόσο βάναυσα την αισθητική μου, που ακόμα κι αν είχα παιδιά, δεν θα πήγαινα στη συγκεκριμένη αλυσίδα καταστημάτων για να αγοράσω ο,τιδήποτε! Τουλάχιστον μέχρι να βελτιώσουν αυτές τις άθλιες διαφημίσεις.

Παλιά, αναρωτιόμουν ακούγοντας διαφημίσεις στο ραδιόφωνο (που τις ακούω ...υποχρεωτικά, επειδή θέλω να παρακολουθώ αθλητικές εκπομπές): "Μα καλά αυτοί οι διαφημιζόμενοι πλήρωσαν λεφτά για ΑΥΤΗ τη διαφήμιση και όταν τους παρουσίασαν το αποτέλεσμα ενθουσιάστηκαν τόσο πολύ που έδωσαν το ΟΚ να ακουστεί αυτό το έκτρωμα;"

Η περίπτωση των Jumbo όμως είναι διαφορετική. Και είναι διαφορετική γιατί δεν είναι η πρώτη φορά που φτιάχνουν τέτοιες ραδιοφωνικές διαφημίσεις. Παρόμοιες υπήρχαν στο παρελθόν με τα δύο μοντέρνα παιδιά της οικογένειας που έλεγαν εξυπνάδες και αντιμετώπιζαν τους γονείς τους σαν χαζούς, ή κάτι άλλες με τον Φλωρινιώτη κ.λπ. Αρα, δεν γίνεται τυχαία. Γίνεται από άποψη. Και για να εξακολουθούν να τις φτιάχνουν σ΄ αυτό το στιλ σημαίνει πως θεωρούν ότι είναι ωραίες και περνάνε στο κοινό. Και αυτή η λανθασμένη τους αντίληψη, θα πρέπει κάποια στιγμή να αλλάξει!


***

Μια εντελώς διαφορετική περίπτωση είναι οι τηλεοπτικές διαφημίσεις. Αφήνω κατά μέρος τις παλιές και στέκομαι στην πιο πρόσφατη, αυτή που παρουσιάζει την jumbo ως σημείο αναφοράς μιας ολόκληρης πόλης.




Σαν σκηνοθετική άποψη που παρουσιάζει καθημερινές στιγμές μιας πόλης είναι άκρως ενδιαφέρουσα. Και με πολύ καλή μουσική επένδυση. Σε μια διαφήμιση όμως θα σταθείς μόνο εκεί; Τι σημασία έχει αν αισθητικά η συγκεκριμένη διαφήμιση είναι άψογη, όταν σε μια εποχή που γίνεται τεράστια προσπάθεια για την προστασία του περιβάλλοντος, που προσπαθούμε να περιορίσουμε τη χρήση πλαστικής σακούλας, εσύ διαφημίζεις πως η πλαστική σακούλα της jumbo που θα παραμείνει ανέπαφη για πολλά χρόνια, είναι η πιο διάσημη σακούλα της πόλης και δεν νοιώθεις ούτε καν τύψεις γι΄ αυτό;

Μια ακόμα ενδιαφέρουσα άποψη που αγγίζει μια άλλη παράμετρο του συγκεκριμένου θέματος, εδώ:


Μερικά πράγματα τελικά σ΄ αυτή τη ζωή συμβαίνουν απλά και μόνο επειδή, ενώ είναι στο χέρι μας, δεν κάνουμε τίποτα για να τα αλλάξουμε...

***

Πάντως, ένας τρόπος να αποφύγουμε τις επισκέψεις στα παιχνιδάδικα, είναι αυτός που προτείνει η παρακάτω διαφήμιση...

16 comments:

Ντεμης said...

Εξαιρετική διαφήμηση η τελευταία, αγαπητή Gatti, α το σκασμένο που να φκάλλει σπάσμα, καλά κάνω εγώ και δεν συμπαθώ τα παιδάκια, μόνο στον φούρνο με πατάτες! Αλλά οι γονείς τους τα κάνουν έτσι. Το παιδί και το σκυλί όπως τα μάθεις!
Πόσο συμφωνώ μαζί σου με τις διαφημήσεις του Jumbo.... μα είναι εφιάλτης! Ειδικά εγώ που λατρεύω τα λαϊκά, τις θεωρώ προσβλητικές κιόλας! Αμ εκείνη η παλιότερη τού Ζαχαριά, "πότε θα κάνει ξαστεριά να πάω στου Ζαχαριά;", πάνω στην μουσική του ηρωϊκού ριζίτικου, βλασφημία!
Ήθελα να σε ρωτήσω - μιας κι έπιασες το θέμα των αθλητικών ραδιοφώνων - αν έχεις ακούσει καθόλου τους δύο καινούριους σταθμούς, τον Σέντρα 103,3 και τον Αρένα 89,2, κι αν ναι ποιες οι εντυπώσεις σου. Μπας και βρω έναν αθλ. δίαυλο μη φανερών έστω ερυθρόλευκων πεποιθήσεων.... Καλό Φθινόπωρο!

The Bgt said...

Α θα διαφωνησω λιγο (!!!).

Υπαρχει μια του Jumbo που λατρευω, το "οh mon amour ecoute moi, je suis καπσουρ avec toiiiiii"! Σημειο αναφορας. Οκ ειναι private joke για την παρεα.

Οσο για την τηλεοπτικη, θα ηταν η τελεια διαφημιση αν οντως η σακουλα ηταν χαρτινη.

Γενικα οι διαφημισεις μου τη δινουνε και τις ξεχναω συντομα. Νομιζω οτι η καλυτερη πιο προσφατη ελληνικη ειναι αυτη του connex με το βαδιστη. Πολυ χαριτωμενη.
Οπως και η cosmote με τον κανακαρη
που του βαλε η μανα στο δωματιο γαρδενια και σεμεδακι :D

Απο τις ξενες που μου εχουν στειλει με mail φοβερη ειναι τουτη http://www.youtube.com/watch?v=LGJiTpBBD18&feature=related

και μου αρεσει απιστευτα και αυτη εδω:
http://www.youtube.com/watch?v=-iXwzBvdrIY&feature=related

Α-π-ε-χ-θ-α-ν-ο-μ-α-ι την τελευταια της ΝΙΚΕ...θα επρεπε το τραγουδι να λεει ."I've got a dope but I am not an athlet".
Βρε ΟΥΣΤ ΝΙΚΕ!

mamma said...

Να αγιάσει το keyboard σου! Οι διαφημίσεις του Jumbo με προσβάλλουν σαν να βρίζουν εμένα προσωπικά. Έχω ένα μεγάλο δίπλα σχεδόν στο σπίτι μου και δεν πάω παρά μόνο αν είναι απόλυτη ανάγκη.

Δεν είναι μόνο που έχουν μηδέν αισθητική, αυτό μπορώ να τους το συχωρέσω.
Μαθαίνουν το παιδί να σε κοιτάει στα χέρια [για δώρο] κι όχι στα μάτια. Θυμάσαι μια ηλίθια διαφήμιση που έλεγε κάτι για ένα πατέρα που γυρίζει σκοτωμένος από τη δουλειά και το τέκνο του το μόνο που σκέφτεται είναι το δώρο που ΔΕΝ του έφερε [ή κάτι τέτοιο]; Και κλείνει η διαφήμιση με την πρόταση "Jumbo, όπως πας περίπτερο".
Όποτε τύχαινε να την ακούσω θύμωνα απίστευτα. Πως να προστατεύσω το παιδί μου από τη μαλακία τους; [κι όχι μόνο του Jumbo, γενικά].

ΑΙΣΧΟΣ ΡΕΕΕΕΕ!

scarface said...

Το Jumbo όπως και γενικότερα τα μεγάλα πολυκαταστήματα προσπαθώ να τα αποφεύγω και να στηρίζω μικρότερα μαγαζιά.

Έλα μου όμως, που μια φορά πήγαν το γιο μου στο jumbo και μετά ήθελε να πηγαίνουμε μέρα παρά μέρα.

Το πρόβλημα λύθηκε όμως. Του είπα ότι έκλεισε και θα ξανανοίξει τα Χριστούγεννα.

MenieK said...

η αισθητική των διαφημίσεων του Jumbo (όπως και η αισθητική των καταστημάτων τους) συνάδει τόσο με τη λογική της (κατασκευής, μετασκευής και απόρριψης) μαζικής κατανάλωσης όσο και με την κουλτούρα ενός συγκεκριμένου είδους παιχνιδιού (στα Jumbo τα ξύλινα παιχνίδια ή τα διανοητικά παιχνίδια -αν υπάρχουν- είναι κρυμμένα στα κατάβαθα του καταστήματος) το οποίο (με μεγάλη σοφία και ενδελέχεια, μπορώ να πω) κατασκευάζει τον (ελλειματικό, συναισθηματικά και διανοητικά) καταναλωτή (πολιτισμικής ρόδας, μπύρας και πίτσας) του μέλλοντος

στρουμφιτα said...

μισώ, μισώ, μισώ, ΜΙΣΩ αυτές τις διαφημίσεις. Μα να βάζω να ακούσω best και rockfm και ξαφνικά να ακούω μπουζούκια και ζουρνάδες? Ή να γυρνάει ο γιος μου και να μου λέει "πάμε τζάμπο ΤΩΡΑ!" χα! Δεν τον έχω πάει ποτέ, δεν αφήνω κανέναν να τον πάει εκεί ποτέ (βασικά έτσι όπως είναι τα παιδιά δεν θα τα πήγαινα σε κανένα παιχνιδάδικο) κι εγώ έχω μπει σε Τζάμπο μόνο μια φορά γιατί μια φίλη μου επέμενε ότι έχει πολύ όμορφα κεράκια (είμαι ένα πυρομανές ή μάλλον... κερομανές στρουμφάκι)Το μόνο καλό αυτό των διαφημίσεων είναι ότι τις σιχαίνεται και ο άντρας μου, οπότε κάθε φορά που ακούει αθλητικά στο ραδιόφωνο και ακούγεται μια από αυτές έχω ένα λόγο παραπάνω να αλλάξω σταθμό!

gatti said...

@ντεμης: Kαλά, εγώ δεν τα αντιπαθώ τα παιδάκια. Τα κακομαθημένα όμως δεν τα αντέχω με τίποτα!. Γι΄ αυτά επικαλούμαι τον ...Ηρώδη και λέω ότι έκανε ...μισές δουλειές!

Οι διαφημίσεις του παιχνιδιών είναι άθλιες! Είναι ένα από τα πιο συχνά διαφημιζόμενα προϊόντα, αλλά δεν κάνουν την παραμικρή προσπάθεια να παρουσιάσουν κάτι ωραίο αισθητικά. Βασίζονται σε φτηνά σλόγκαν και πιασιάρικους στίχους που ξέρουν ότι τα πιτσιρίκια θα τους πιάσουν και θα τους αναπαράγουν κάνοντας τη ζωή των γονιών τους δύσκολη.

Αρένα 89,2 δεν έχω ακούσει καθόλου. Σέντρα 103,3 ακούω τις δύο τελευταίες ημέρες (εκεί άκουσα σε τόσο μεγάλη ποσότητα τις διαφημίσεις του jumbo και φρίκαρα τόσο που πήρα χαρτί και μολύβι για να σημειώσω τα λόγια ώστε να κάνω ποστ!). Δεν μπορώ να πω ότι έχω διαμορφώσει ακόμα ολοκληρωμένη άποψη, σε γενικές γραμμές μου φαίνεται καλό. Μου αρέσει που ξανακούω μαζί Βέργη - Ασημακόπουλο. Η πλάκα είναι ότι δεν αντέχω το ύφος κανενός από τους δύο, αλλά παρόλα αυτά μου άρεσε πολύ η εκπομπή τους γιατί έπιανε το στίγμα της επικαιρότητας (να που δύο αρνήσεις κάνουν μία κατάφαση). Μου αρέσει που ακούω τον Μαρκάκη που εκτιμώ πολύ τη γραφή του, αλλά θα ήθελα να κάνει μια σοβαρή εκπομπή, κι όχι τη χαβαλεδιάρικη, πολύ καλούς βρίσκω τους Δημάτο - Καίσαρη (αλλά αυτή η βραχνή φωνή του δεν αντέχεται στο ραδιόφωνο). Τον Μπραουδάκη δεν τον έχω ακούσει ακόμα, αλλά αν είναι όπως σε κάτι παλαιότερες εκπομπές του, καλός θα είναι κι αυτός. Εκείνους που δεν μπορώ είναι οι Νίκος Κατσαρός και Γιάννης Αργυρίου στον συντονισμό των pregame shows. Eξω οι ...δεινόσαυροι από το ραδιόφωνο!
Επίσης, έχω ένα θέμα με τον Μένιο Σακελλαρόπουλο, το πρωί.

Θέλω να ακούσω και Αρένα, γιατί εκεί είναι ο Καραλής. Αν και ΑΕΚτζής, ο Καραλής μου αρέσει πάρα πολύ σε ραδιόφωνο και τηλεόραση. Μου άρεσε και παλαιότερα, που έκανε μπάσκετ (μέχρι που πλακώθηκε με τον Σκουντή μετά από κάτι που του ξέφυγε στον αέρα...- το θυμάμαι εκείνο το επεισόδιο...), αλλά και στις πρώτες εκπομπές του Σούπερ Σπορτ. Είναι το στιλ του δημοσιογράφου που μου αρέσει να ακούω. ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ροή, εκπληκτική έκφραση και άνεση στη γλώσσα.



@the bgt: ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ που διαφωνούμε σε κάτι.

Αν ένα αστείο είναι σημείο αναφοράς για μια παρέα είναι άλλο ζήτημα από το αν πραγματικά αξίζει μια διαφήμιση. Βέβαια, τα πάντα είναι υποκειμενικά, η αισθητική όμως νομίζω όχι.

Αν η σακούλα ήταν χάρτινη θα είχαμε μια εκπληκτική διαφήμιση με ένα υπέροχο οικολογικό μήνυμα. Δεν είναι όμως. Κι έτσι έχουμε την τεράστια προβολή ενός υλικού που δεν αφομοιώνεται εύκολα από το περιβάλλον.

Εμένα οι διαφημίσεις μου αρέσουν και μάλιστα θα μου άρεσε πολύ να δουλέψω στον συγκεκριμένο χώρο. Πολλές φορές πιάνω τον εαυτό μου να απολαμβάνει μια έξυπνη διαφήμιση.

Αλήθεια σου αρέσει αυτή η διαφήμιση με τον βαδιστή που μιλάει συνεχώς; Για όνομα! :-p

Αυτές που παρέθεσες με την Σμυρνόφ και την Κάρλτον είναι πραγματικά πολύ καλές.

Η διαφήμιση που μου άρεσε περισσότερο από όλες τελευταία είναι αυτή της Αegean με τον οδηγό και την κοπέλα που τον φασκελώνει ("περισσότεροι Ελληνες στο Λονδίνο").

Επίσης μου άρεσαν οι παλιές διαφημίσεις της NOVA, ("put the cots down" κ.λπ.) και οι πρώτες της Q. Δηλαδή γενικά μου αρέσουν οι διαφημίσεις από τις οποίες μένει κάποιο σλόγκαν.



@mamma: Πραγματικά mamma αυτό το πράγμα δεν αντέχεται. Την θυμάμαι την διαφήμιση που λες. Ο άλλος να γυρίζει κατάκοπος και το πιτσιρίκι: "Τι μου 'φερες;". Πραγματικά, δεν υπάρχει τρόπος να το προστατεύσεις το παιδί εκτός αν κλείσεις τηλεόραση και ραδιόφωνο! Ασε που έχει περάσει μια εντύπωση ότι κάθε ημέρα είναι ημέρα για να αγοράσεις παιχνίδι. Εμείς παίρναμε παιχνίδια στη γιορτή, τα γενέθλιά μας και Χριστούγεννα - Πάσχα. Τώρα τα σλόγκαν καλούν τους γονείς να αγοράσουν κάθε μέρα, κάθε εβδομάδα, λες και αυτό είναι το φυσιολογικό. Και στο τελευταίο ραδιοφωνικό σποτάκι που παρέθεσα το περνάει και σαν "αναγκαίο κακό": "Aυτή είναι η μοίρα του γονιού να σφίγγει το ζωνάρι". Ασε τώρα η απαράδεκτη κατάσταση με τα σχολικά. Εγώ έπαιρνα τσάντα κάθε δύο χρόνια και ήμουν και από τα παιδιά που τρελαίνονταν για τα σχολικά και τις παραγέμιζα κιόλας με τετράδια, βιβλία, χάρακες, κασετίνες. Και τώρα κάθε χρόνο και άλλη, επώνυμη, ακριβή. Πού πάμε ρε! Εχει χαθεί τελείως το μέτρο! Τα παιχνίδια έχουν καταντήσει μέσο επίδειξης.



@scarface: Kι εγώ προσπαθώ να τα αποφεύγω όσο γίνεται. Κι εγώ όταν θέλω να πάρω δώρα για πιτσιρίκια πηγαίνω σε μικρά μαγαζιά. Και για να τα ενισχύσω, αλλά και για να αποδοκιμάσω αυτή την νοοτροπία των πολυκαταστημάτων.

Φοβάμαι ότι η λύση του προβλήματος είναι προσωρινή. Ισως επειδή είναι ακόμα μικρός ο γιος σου. Γιατί ακόμα κι αν του πεις κάτι τέτοιο, τα άλλα πιτσιρίκια θα φροντίσουν να το ενημερώσουν.
Mετά από πολλά χρόνια και βλέποντας παιδιά συγγενών και φίλων κατέληξα στο συμπεράσμα ότι τα παιδιά έχουν ...jumboμαγνήτη! Ξέρουν πότε διαφημίζει τι και γνωρίζουν απέξω όλα τα σποτάκια!



@meniek: Συμφωνώ απόλυτα. Τα jumbo είναι απόλυτα εναρμονισμένα με την νοοτροπία "καταναλώνω, άρα υπάρχω" όπως επίσης "καταναλώνω χωρίς να με ενδιαφέρει η ποιότητα". Και ξεκινώντας από την πιο τρυφερή ηλικία δημιουργεί καταναλωτές εθισμένους στην κατανάλωση και έτοιμους να δεχτούν ο,τιδήποτε τους πλασάρεται, επιθυμώντας το, απλά επειδή είναι στη μόδα.
To θέμα είναι πώς θα προστατευτούμε από αυτό. Γιατί όταν συμβαίνει κάτι και δεν το καταλαβαίνεις, δεν έχεις ευθύνες. Οταν όμως το ξέρεις ότι συμβαίνει και δεν αντιδράς τότε οι ευθύνες σου είναι τεράστιες.



@στρουμφίτα: Δεν το συζητάμε, δεν υπάρχει χειρότερο. Δεν βλέπεις που στάθηκε αφορμή ακόμα και για να κάνω ποστ; Τόσο πολύ με τσάντισε!
Κάποτε πήγα κι εγώ. Είναι μεγάλο δέλεαρ το γεγονός ότι μπορείς να βρεις τα πάντα σε ένα κατάστημα. Αλλά αυτό συνέβη πολύ πολύ παλιά. Από τότε που άκουσα και είδα αυτές τις διαφημίσεις, δεν ξαναπήγα. Είναι πια θέμα αρχής. Ας φτιάξουν τις διαφημίσεις τους και θα ξαναπάω. Κι ας διαφωνώ κάθετα με την πολιτική των πολυκαταστημάτων. Δυστυχώς, είναι μια κατάσταση με την οποία πρέπει να ζήσουμε (άλλο μεγάλο θέμα αυτό, κοίτα πώς έχει μαραζώσει ο εμπορικός κόσμος στο Μαρούσι με τα the Mall, Αvenue και λοιπά...). Αλλά να πρέπει να υποφέρουν εκτός από την τσέπη μας, τα αφτιά και τα μάτια μας, ε είναι too much!

Stepas said...

Κιεγώ που ακούω ράδιο σχεδόν όλη μέρα ,τις έχω σιχαθεί αυτές τις διαφημίσεις.Η τόσο συχνή μετάδοσή τους σε κάνουν ρομπότ.Τυπωνονται στο κεφάλι σου και συλλαμβάνεις τον εαυτό σου να τις σιγοτραγουδάει παρότι τις σιχαίνεσαι!

zouk said...

Οσοι,οσες εχουν Facebook να γραφτουν στο γκρουπ.Οχι αλλες διαφημισεις του Jumbo(καπως ετσι λεγεται νομιζω)
Δεν τις αντεχω με τιποτα.

νατασσάκι said...

Μας πάτησες το "κουμπί" όπως κατάλαβες, γατί μου!
Αντιπαθώ όσο τίποτε τις διαφημίσεις του Τζάμπο -και τα καταστήματα, πάω μόνο σε περίπτωση ανάγκης. Έχουν παιχνίδια πολύ φτηνά, μιας χρήσης τα περισσότερα (ό,τι αντιπαθώ πιο πολύ σ' αυτή τη ζωή δλδ). Και να ήθελα, με τέτοιες διαφημίσεις θα έφευγα μακρυά!

Υπάρχουν άλλα μαγαζιά, όπως λέει και η mamma και η Μενιεκ, άλλης αισθητικής, με παιχνίδια και είδη καλύτερης ποιότητας για παιδιά -και όχι τραγικά ακριβότερα! Αλλά δεν κάνουν πλύση εγκεφάλου με τα διαφημιστικά τους σε κάθε εκπομπή, κι έτσι έχουν λιγότερο κόσμο...

(έχετε δει τα διαφημιστικά στην του-βου, που φτιάχνουν τζαμπολέξεις; Φρίκη, τουλάχιστον. Δεν μπορώ να καταλάβω ποιος πληρώνει γι' αυτά!)

:)

gatti said...

@stepas: E, όχι να φτάσω στο σημείο να τα σιγοτραγουδάω! Προς το παρόν, ανθίσταμαι. Αυτός όμως είναι ο σκοπός τους. Να σου κάνουν πλύση εγκεφάλου και να σου εντυπωθούν εικόνες και σλόγκαν. Ξέρουν τι κάνουν αυτοί. Για κάθε παιδί το συνώνυμο του παιχνιδιού είναι το όνομα jumbo. Και ο φουκαράς ο γονιός ακολουθεί. Στο μεταξύ, αυτές οι διαφημίσεις έχουν πολύ μεγαλύτερο ραδιοφωνικό χρόνο απ΄ ό,τι οι υπόλοιπες. Ετσι παίζουν όλη την ώρα. Και βέβαια ποιος σταθμός θα αντισταθεί στο ζεστό χρήμα;



@zouk: Eννοείς petition; Το petition δεν είναι η λύση. Οσοι και να γραφτούν σ΄ αυτό το γκρουπ μπορεί να βρεθούν άλλοι τόσοι που θα γραφτούν σε ένα αντίστοιχο όπου θα λατρεύουν τις διαφημίσεις του jumbo. Κάνε ένα γύρο στο Ιντερνετ να δεις ότι υπάρχουν άνθρωποι που τρελαίνονται για τις συγκεκριμένες διαφημίσεις. Το κιτς είναι λέξη γερμανική, αλλά όπως φαίνεται η κακογουστιά ευδοκιμεί κυρίως στην Ελλάδα. Δεν ιδρώνουν αυτοί οι τύποι. Αυτό που θα τους άγγιζε θα ήταν να σταματήσει ο κόσμος να αγοράζει από τα καταστήματά τους. Η τσέπη είναι το μόνο που θα τους πονούσε!



@νατασσάκι: Aλίμονο να μην τα αντιπαθούσες! Θα μου προξενούσε έκπληξη. Για σας που έχετε παιδιά είναι ακόμα χειρότερα τα πράγματα. Αλλο να αγοράζεις πού και πού κάποιο δώρο για ένα βαφτιστήρι ή ανήψι κι άλλο να βλέπει το πιτσιρίκι κάτι και να στο ζητάει. Από εκεί και πέρα όμως είναι σημαντικό τι κάνει και ο γονιός. Ποιες είναι οι ασφαλιστικές δικλείδες που βάζει για τον εαυτό του και για το παιδί του.

Ετσι είναι. Υπάρχουν καλά πράγματα που δεν είναι ακριβότερα. Αν μάλιστα σκεφτεί κάποιος ότι τα παιχνίδια του jumbo είναι μιας χρήσης όπως λες, τότε έρχεται μία η άλλη. Γιατί και κορόιδο δεν θα αισθάνεται και τη συνείδησή του θα έχει καθαρή πως δεν συμβάλλει στην γιγάντωση του "τέρατος" που δημιουργεί μελλοντικούς διανοητικά ανάπηρους καταναλωτές.

ethan said...

η τελευταία διαφήμιση αξίζει το όσκαρ ανεξάρτητης παραγωγής..... για τις jumboδιαφημίσεις θα συμφωνήσω, τις βρίσκω ανούσιες και κουραστικές πόσο μάλλον μέσα από τις συνεχείς επαναλήψεις τους σε όλους μα όλους τους σταθμούς

The Bgt said...

Οι παιδικες διαφημισεις στην TV προβαλονται μετα τις 10 το βραδυ. Στο ραδιοφωνο γιατι ολη τη μερα?

υ.σ. Απροπο, μπορει και να μην προλαβουμε να δουμε αν θα φτιαξει ομαδα ο 10Κατε.

http://blogs.smh.com.au/science/archives/2006/09/the_experiment.html

Μας εχουν μεινει σιγουρα 8 μερες, Την αλλη Τεταρτη μπορει και να μας ρουφηξει η μαυρη τρυπα! Χα! λες και χρειαζονται το πειραμα, εχουν δει τη μαυρη τρυπα της αμυνας του ΠΑΟ?

The Bgt said...

δε το πηρε ολο το link, θα ξαναπροσπαθησω:

http://blogs.smh.com.au/science/
archives/2006/09/the_experiment.html

island said...

H αισθητική των καταστημάτων Τζάμπο, για να πουλήσουν, πρέπει να είναι ίδια με την αισθητική των αγοραστών, για να αγοράσουν. Οπότε μην παραπονιέστε. Δεν έχουμε εμείς τέτοια αισθητική άποψη αλλά στα τέτοια τους. Οι περισσότεροι Έλληνες αγγίζουν ξεκάθαρα την μικροαστική τάξη και αυτό είναι που μετράει. Αν σκηνοθέτης ήταν ο Αγγελόπουλος η αλυσίδα θα πήγαινε άκλαφτη. Μην ξεχνάς και το γνωμικό των διαφημιστών. Η διαφήμιση είναι πετυχημένη όταν πουλήσει όχι το προιόν της αλλά την ίδια. Είναι κοινωνιολογικό το φαινόμενο γατάκι και δυστυχώς σε μεγάλο βαθμό αυτοί είμαστε.

gatti said...

@ethan: H τελευταία διαφήμιση είναι το πιο τρανταχτό επιχείρημα αυτών που υποστηρίζουν ότι υπάρχουν και καλές διαφημίσεις.
Για τις jumboδιαφημίσεις εμείς τα λέμε, εμείς τα ακούμε (διαβάζουμε)...



@the bgt: Στις 10 Σεπτέμβρη θα έχουμε το big bang; Και εγώ είχα την εντύπωση ότι θα γινόταν μέσα στο καλοκαίρι. Είχα δει και το ρεπορτάζ του Βαξεβάνη που μιλούσαν και Ελληνες φυσικοί. Και το σκεφτόμουν αυτές τις μέρες, νομίζοντας ότι έχει ήδη γίνει και έλεγα "κοίτα με τις διακοπές, δεν έμαθα τι έγινε στο CERN!". Καλά κρασιά...

Αν συμβεί κάτι, νομίζω ότι το τελευταίο πράγμα που θα σκεφτούμε είναι η ομάδα και ο Τεν Κάτε..



@island: Δεν αντιλέγει κάποιος ότι η διαφήμιση πέτυχε το σκοπό της. Εκείνο που με στενοχωρεί είναι που δεν κάνουμε τίποτα για να τους ταρακουνήσουμε...